در رژیم لاغری از چه نان هایی استفاده کنیم؟

سورنا ستاری نون رسون
دیدگاه مرد استارت آپی دولت
آذر ۹, ۱۳۹۶
طرز تهیه نان آلمانی در خانه - نون رسون
طرز تهیه نان آلمانی در خانه
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶
در رژیم لاغری از چه نان هایی استفاده کنیم؟

در رژیم لاغری از چه نان هایی استفاده کنیم؟

به نظر شما افرادی که قصد لاغر شدن دارند آیا باید مصرف نان را از وعده غذایی خود حذف کنند ؟

پاسخ به این سوال اکیدا خیر است و در ادامه برای شما توضیح میدهیم که چه نان هایی باعث می شود رژیم خود را با تغذیه درست همراه کنید.

بی شک حذف مواد نشاسته ای به ویژه نان و برنج از برنامه غذایی با تصور کاهش وزن و لاغر شدن، کاملا باور اشتباهی است، به طوری که حذف این مواد مفید از برنامه غذایی باعث می شود شخص احساس گرسنگی مداوم کند و به خوردن تنقلات روی آورد، همچنین با توجه به اینکه این مواد بسیار پرکالری، است شخص با خوردن این مواد احساس سیری نمی کند بنابراین باعث پرخوری شده و در نتیجه باعث چاقی می شود.

نکته : به هیچ وجه نان را از رژیم غذایی خود حذف نکنید زیرا دچار سو تغذیه خواهید شد.

 

کارشناسان معتقدند نان های سبوس دار باعث ثابت نگه داشتن قندخون در افراد می شود که نتیجه آن احساس سیری طولانی مدت است و این امر از ابتلا به چاقی و اضافه وزن پیشگیری می کند. از سویی دیگر سبوس موجود در این نان ها باعث تامین شدن برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که از سو تغذیه نیز جلوگیری می کنند.
البته ناگفته نماند که کیفیت نان به نوع آرد بستگی دارد و در صنعت نان، آرد گندم به چهار روش مختلف تولید و مصرف می شود. آرد کامل، آرد خبازی، آرد ستاره و آرد نول.
آرد کامل در تهیه نان سنگک و محصولات سبوسدار به کار می رود و نوعی است که پوسته گندم در زمان آسیاب شدن از دانه جدا نمی شود و بالا ترین ارزش غذایی را دارد.
آرد خبازی که در نان لواش و تافتون به کار می رود سبوس کمتری داشته و آرد ستاره که در تهیه بربری و نان های فانتزی مصرف می شود از نظر میزان سبوس در مقام سوم قرار دارد. آرد نول هم در تهیه انواع شیرینی ها و کیک استفاده می شود و پایین ترین میزان سبوس را به خود اختصاص داده و ارزش تغذیه ای پایینی دارد.
همچنین باید تأکید شود که با توجه به اینکه تمام آردهای توزیعی در کشور بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سبوس گیری می شود، برخی تولیدکنندگان، آرد یا خمیر نان را با افزودن مقادیر مشخصی آرد سویا، پودر آب پنیر، سبوس و برخی ویتامین ها غنی می کنند تا علاوه بر جبران فقر غذایی نان از ایجاد سوء تغذیه، کم خونی، پوکی استخوان و غیره نیز در جامعه جلوگیری شود.
در میان خانواده ها بسیار دیده می شود افرادی که قصد لاغری دارند، برای پرهیز از خوردن هله هوله از نان های خشک مغزدار، نان سوخاری، نان های خشکی که طعم زیره، شوید و زنجفیل دارد یا نان خشکی همچون نان اسکو که مانند لواش مسطح است، استفاده می کنند.
به این گمان که این نان ها به جهت ترد و نازک بودن کالری کمتری داشته و از همه مهم تر جلوی اشت هایشان را می گیرد، اما واقعیت این است که ۱۰۰ گرم نان خشک در مقایسه با ۱۰۰ گرم نان تازه کالری بیشتری دارد. چرا؟ چون نان خشک حاوی آرد است، ولی نان تازه ترکیبی از آرد و آب است. از سویی نان خشک به دلیل کم حجم بودن به میزان بیشتری خورده می شود.
موضوع دیگر آنکه مغز ها و دانه هایی چون تخمه آفتابگردان، کنجد و شاهدانه که روی نان های خشک مغزدار قرار گرفته، بسیار پر روغن بوده و کالری هر گرم آن با کالری روغن معمولی و حیوانی برابری می کند و چند برابر نان های معمولی چاق کننده است. در مورد نان سوخاری هم، این فرآورده حاوی ترکیباتی چون آرد، روغن، شکر، شیرخشک و تخم مرغ است و در مقایسه با انواع نان های حجیم پرکالری تر است.
احمد رضا شمیمی
احمد رضا شمیمی
نون رسون اولین استارتاپ نان فانتزی در ایران می باشد که بصورت پایلوت در کرج آغاز به کار نموده است و تا چند وقت دیگر شما تهرانی ها هم می توانید از سرویس نون رسون استفاده نمایید. در صورتی که هر انتقاد و پیشنهادی داشتید با من از طریق ایمیل hello@noonreson.ir در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *